تكميل ظرفيت رشته هاي گروه علوم انساني

چهارشنبه 22 شهريور 1396
15:37
مشاور

تكميل ظرفيت رشته هاي گروه علوم انساني - مركز مشاوره،سامانه مشاوره تلفني در سراسر كشور

تكميل ظرفيت رشته هاي گروه علوم انساني

  • تكميل ظرفيت رشته هاي گروه علوم انساني، تكميل ظرفيت انساني
  • شركت در انتخاب رشته ي تكميل ظرفيت انساني، شرايط تكميل ظرفيت انساني
  • رشته هاي ارائه شده در تكميل ظرفيت علوم انساني، نحوه ي ثبت نام تكميل ظرفيت علوم انساني
  • تكميل ظرفيت رشته ها بر اساس سوابق تحصيلي، مهلت انتخاب رشته تكميل ظرفيت

تکمیل ظرفیت رشته های گروه علوم انسانی

  • تکمیل ظرفیت رشته های گروه علوم انسانی، تکمیل ظرفیت انسانی
  • شرکت در انتخاب رشته ی تکمیل ظرفیت انسانی، شرایط تکمیل ظرفیت انسانی
  • رشته های ارائه شده در تکمیل ظرفیت علوم انسانی، نحوه ی ثبت نام تکمیل ظرفیت علوم انسانی
  • تکمیل ظرفیت رشته ها بر اساس سوابق تحصیلی، مهلت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

در تکمیل ظرفیت رشته های علوم انسانی، داوطلبان می توانند در صورت قبول نشدن در رشته ی مورد علاقه شان در این تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

به طور کلی تکمیل ظرفیت به این معنی است که دانشگاه های مختلف در چند رشته ای که ظرفیت آن ها تکمیل نشده بعد از انتخاب رشته داوطلب می پذیرند.

تکمیل ظرفیت رشته های گروه علوم انسانی به این صورت است که داوطلب ابتدا وارد سامانه دانشگاه مورد نظر می شود و پس از خرید کارت اعتباری در تکمیل ظرفیت رشته ی انسانی ثبت نام می کند.

در مرحله ی انتخاب رشته، داوطلب رشته ی مورد علاقه و دانشگاه مورد علاقه ی خود را بر اساس رتبه اش انتخاب می کند. داوطلب می تواند از نرم افزار انتخاب رشته برای انتخاب رشته ی دقیق تر استفاده کند.

همین طور قبل از انجام انتخاب رشته برای این که داوطلب رتبه ی حدودی اش را بداند می تواند از نرم افزار تخمین رتبه استفاده کند.

بعضی از داوطلبان تمایلی به شرکت در کنکور ندارند، حتی ممکن است به دلیل خوب نبودن رتبه شان در آزمون تصمیم به شرکت در رشته های بدون کنکور بگیرند. بنابراین برای راحت تر شدن انتخاب های داوطلبان، متقاضیان می توانند از نرم افزار بدون کنکور رایگان استفاده کنند.

گروه علوم انسانی دارای رشته های متنوع و مختلف دانشگاهی است. این تنوع حق انتخاب بیشتری به داوطلب می دهد. اما داوطلب باید قبل از انجام هر گونه انتخابی با مشاوران و والدین خود مشورت کنند. چرا که در انتخاب رشته ی دانشگاهی بسیار سرنوشت ساز است.

داوطلبانی که در انتخاب رشته ی اولیه نیز شرکت نکرده باشند، می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند. در واقع مجاز شدن داوطلب حائز اهمیت است. یعنی اگر داوطلب در کنکور سرساری مجاز به انتخاب رشته نشده باشد، نمی تواند در تکمیل ظرفیت شرکت کند.

در انتخاب رشته ی تکمیل ظرفیت، رشته ها و دانشگاه ها محدود می باشد. مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت حدوداً یک هفته تا ده روز می باشد.

ثبت نام تکمیل ظرفیت حدوداً اواخر آبان ماه شروع و تا اوایل آذرماه ادامه دارد. قبل از شروع تکمیل ظرفیت رشته های گروه انسانی، دفترچه تکمیل ظرفیت در سامانه ی دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد قرار می گیرد.

بنابراین داوطلبان می توانند تا قبل از شروع اینترنتی انتخاب رشته ی تکمیل ظرفیت، کد رشته های انتخابی خود را یادداشت کنند و بعد اقدام به انتخاب رشته ی تکمیل ظرفیت کنند.

داوطلبانی که می خواهند در رشته های بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی، پیام نور و یا پردیس خودگردان شرکت کنند نیز می توانند ثبت نام خود را در تکمیل ظرفیت انجام دهند.

یکی از قوانینی که انتخاب رشته ی تکمیل ظرفیت دارد، تعداد رشته های انتخابی است.

تعداد رشته های انتخابی در تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری 50 رشته می باشد. تعداد رشته های انتخابی در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد حداکثر 20 رشته می باشد. تمام این رشته های انتخابی باید از گروه آزمایشی باشد که داوطلب در کنکور آن شرکت کرده است.

همچنین باید این نکته را یادآور شویم که اگر داوطلب در انتخاب رشته ی اصلی اش قبول شده باشد و در تکمیل ظرفیت هم قبول شده باشد، قبولی انتخاب رشته ی اصلی اش لغو می شود.

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • تکمیل ظرفیت رشته ها گروه علوم انسانی، قبولی در تکمیل ظرفیت
  • انتخاب رشته ی تکمیل ظرفیت انسانی، هزینه ی تکمیل ظرفیت
  • تعداد رشته های انتخابی تکمیل ظرفیت، تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری
  • سامانه هوشمند مشاوره تلفنی و پاسخگویی به سؤالات شما


داوطلبان کنکور سراسری جهت اشنایی با فنون انتخاب رشته در کانال خانه مشاوره به ادرس telmoshavere@ عضو شوند.


[ بازدید : 42 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرکز مشاوره است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]